Cum să devii cel mai faimos blogger (de carte) al tuturor timpurilor

Sau urmarea firească a acestui articol, intitulat fără iluzii de grandoare: Cum să devii cel mai faimos recenzor al tuturor timpurilor. Cred că v-ați dat seama deja că în tot ceea ce întreprindem ne ghidăm după dictonul, clasic de acum, go big or go home.

meme first

O să fim dureros de sinceri. Și ne permitem, pentru că am experimentat pe propria piele.

Sunteți pregătiți? Ok, here we go: lumea nu mai are nevoie de încă un blog - indiferent de subiect. Ăsta e motivul pentru care atunci când te apuci de unul, trebuie să scrii pentru tine, nu pentru alții. Scrie fiindcă îți face plăcere, fiindcă așa îți pui gândurile în ordine, ca să ai o arhivă mereu accesibilă a propriilor idei. Oricare ar fi motivele, important este să fie personale. Dacă scrii bine, vor veni și cititorii. Scopul acestui post nu este să explice cum să scrii bine. E nevoie de infinit mai multă experiență decât avem noi ca să-ți poți permite să dai astfel de sfaturi fără să fii diletant, condescendent sau iluzoriu. Scopul acestui articol este să descrie cele șapte calități ale unui blog post cu șanse de succes. Și acestea sunt:

1. Să aibă utilitate

Adică să răspundă unei nevoi, să aducă soluții, să ajute pe cineva să învețe un lucru nou sau să-și îmbunătățească abilitățile.

meme content

2. Să fie relevant

Adică să fie documentat, să nu divagheze de la temă, să aducă informații corecte și la subiect. Cu alte cuvinte, să nu bată câmpii cu grație.

meme simpson

3. Să amuze

Adică să conțină fie ceva umor sau un pic de auto-ironie; fie o anecdotă cu miez sau o glumă inspirată.

meme gosling

4. Să ofere conținut vizual

Adică să aibă poze. Un text marcat de poze frumoase sau distractive (sau și mai bine, de un infografic) are mult mai multe șanse să fie citit până la capăt. Pentru că omul este o creatură vizuală, care se lasă ghidat de imagine, mai ales acum de când avem Instagram.

meme legendary

5. Să fie informal

Adică să nu fie scorțos, sforăitor și academic. Pentru astea mergem la școală. Adoptă un ton prietenos, conversațional și elocvent.

meme girlfriend

6. Să ofere o opinie pertinentă

Adică să lase cititorul cu o idee clară la finalul lecturii. Ce anume a vrut să transmită autorul acestui blog post, care e ideea de bază a textului și concluzia esențială?

meme opinion

7. Să fie revelator

Adică cea mai complicată chestie la care trebuie muncit. Sau ceea ce se cheamă momentul aha! Iar momentul aha! este atunci când te lovești cu palma peste frunte și exclami aha! pentru că tocmai ți s-a revelat o viziune nouă despre ceva.

meme carrel

Iar la final, pe foarte scurt despre promovare. Știm că am început spunând că trebuie să scrieți pentru voi înșivă. Dar să nu ne ascundem după deget. Cu toții vrem să cucerim lumea și să fim citiți în ambele emisfere. Aici intervine ceea ce se cheamă online marketing.

meme stark

Adică:

  • titlu bine construit

  • URL descriptiv

  • text structurat corect și ajustat pentru SEO

  • descrieri meta

  • link-uri către surse cu autoritate

  • link-uri de la surse cu autoritate către blog post

  • social media

  • timing

  • noroc și intervenție divină

Cam asta ar fi. Ce ziceți, oare ne-am respectat propriile reguli? Suntem atât de meta, încât ne surprindem pe noi înșine...