Cum să devii cel mai faimos blogger (de carte) al tuturor timpurilor
Sau urmarea firească a acestui articol, intitulat fără iluzii de grandoare: Cum să devii cel mai faimos recenzor al tuturor timpurilor. Cred că v-ați dat seama deja că în tot ceea ce întreprindem ne ghidăm după dictonul, clasic de acum, go big or go home.
O să fim dureros de sinceri. Și ne permitem, pentru că am experimentat pe propria piele.
Sunteți pregătiți? Ok, here we go: lumea nu mai are nevoie de încă un blog - indiferent de subiect. Ăsta e motivul pentru care atunci când te apuci de unul, trebuie să scrii pentru tine, nu pentru alții. Scrie fiindcă îți face plăcere, fiindcă așa îți pui gândurile în ordine, ca să ai o arhivă mereu accesibilă a propriilor idei. Oricare ar fi motivele, important este să fie personale. Dacă scrii bine, vor veni și cititorii. Scopul acestui post nu este să explice cum să scrii bine. E nevoie de infinit mai multă experiență decât avem noi ca să-ți poți permite să dai astfel de sfaturi fără să fii diletant, condescendent sau iluzoriu. Scopul acestui articol este să descrie cele șapte calități ale unui blog post cu șanse de succes. Și acestea sunt: 1. Să aibă utilitateAdică să răspundă unei nevoi, să aducă soluții, să ajute pe cineva să învețe un lucru nou sau să-și îmbunătățească abilitățile.
2. Să fie relevantAdică să fie documentat, să nu divagheze de la temă, să aducă informații corecte și la subiect. Cu alte cuvinte, să nu bată câmpii cu grație.
3. Să amuzeAdică să conțină fie ceva umor sau un pic de auto-ironie; fie o anecdotă cu miez sau o glumă inspirată.
4. Să ofere conținut vizual
Adică să aibă poze. Un text marcat de poze frumoase sau distractive (sau și mai bine, de un infografic) are mult mai multe șanse să fie citit până la capăt. Pentru că omul este o creatură vizuală, care se lasă ghidat de imagine, mai ales acum de când avem Instagram.
5. Să fie informalAdică să nu fie scorțos, sforăitor și academic. Pentru astea mergem la școală. Adoptă un ton prietenos, conversațional și elocvent.
6. Să ofere o opinie pertinentă
Adică să lase cititorul cu o idee clară la finalul lecturii. Ce anume a vrut să transmită autorul acestui blog post, care e ideea de bază a textului și concluzia esențială?
7. Să fie revelator
Adică cea mai complicată chestie la care trebuie muncit. Sau ceea ce se cheamă momentul aha! Iar momentul aha! este atunci când te lovești cu palma peste frunte și exclami aha! pentru că tocmai ți s-a revelat o viziune nouă despre ceva.
Iar la final, pe foarte scurt despre promovare. Știm că am început spunând că trebuie să scrieți pentru voi înșivă. Dar să nu ne ascundem după deget. Cu toții vrem să cucerim lumea și să fim citiți în ambele emisfere. Aici intervine ceea ce se cheamă online marketing.
Adică:
-
titlu bine construit
-
URL descriptiv
-
text structurat corect și ajustat pentru SEO
-
descrieri meta
-
link-uri către surse cu autoritate
-
link-uri de la surse cu autoritate către blog post
-
social media
-
timing
-
noroc și intervenție divină