Getting Things Done
David Allen: De la pedepsit de timp, la entuziast al muncii productive
Când a fost ultima oară când te-ai plâns că nu ai timp să faci toate lucrurile pe care vrei să le faci? Când a fost ultima oară când te-ai plâns că felul în care te organizezi nu te ajută să fii mai productiv? Dacă ești ca restul oamenilor, probabil problemele de time management sunt pe ordinea de zi. Nu sunt pe ordinea de zi neapărat pentru că nu te pricepi la a-ți face treaba, ci mai degrabă felul cum tu ți-o împarți nu te ajută să duci totul la căpat cu success de fiecare dată. Te înțeleg perfect. De ce? Pentru că și eu am fost acolo. De fapt cu toții am fost acolo la un moment dat. E ceva normal ca uneori să ai probleme în a-ți administra timpul. La fel cum și munca ta este în schimbare, la fel și felul cum te organizezi ar trebui să fie în schimbare. Cartea despre care am de gând să îți vorbesc este probabil cartea care a făcut din time management un subiect de actualitate. O să îți vorbesc pe scurt despre Getting Things Done de David Allen și o să îți explic de ce ai nevoie de această carte și cum te poate ea ajuta. Am auzit prima oară de cartea lui David Allen acum vreo 4 ani, când începusem să devin interesat de dezvoltare personală și am auzit pentru prima oară conceptul de time management la facultate. Ca orice concept interesant de care am dat la facultate, acesta nu era dezbătut deloc în curricula universitară, așa că a trebuit să cercetez pe cont propriu. Pentru că nu știam nici o carte, am decis să dau o căutare pe Internet să văd dacă există vreun autor care să pună punctual pe I privind acest subiect. Primul de care am dat, a fost David Allen, iar mulțimea de oameni care se simțea ajutată de către cartea lui era copleșitoare. Așa că am hotărât să cercetez mai departe. Sistemul lui David Allen este atât de simplu de fapt, încât s-ar putea să funcționeze pentru tine, cum a funcționat mult timp pentru mine. Motivul pentru care eu cred în sistemul lui David Allen, deși au mai apărut foarte multe alte sisteme de time management, este pentru că obiectivul sistemului este să te ajute să ajungi să fii productiv fără a fi stresat. Nu prea mai cred în ideea că trebuie să muncești mult pentru a ajunge unde dorești, ci trebuie să muncești deștept. De aceeași părere este și David Allen.O să mă concentrez pe etapa care pe mine m-a convins încă de la început. După ce ai înțeles ce ai de făcut cu o sarcină, ai 3 acțiuni posibile:
- Să faci acea activitate.
- Să o amâni pentru atunci când ai timp (Stabilești exact când o faci).
- Să o dai altcuiva să o facă.
Recenzie scrisă de Gabriel Nechia de la 1cartepesaptamana.ro