Si a fost Bookfest 2009
Ca mergem la Bookfest ne era tuturor foarte clar. Punctul in care parerile incepeau sa se imparta a fost „ce carti luam cu noi?" Inainte de fiecare targ purtam cateva zile acest semn de intrebare deasupra capului prin birou si ne gandim la stocurile existente, titlurile comandate de voi in ultima vreme, cifrele din spate si inclusiv preferatele noastre. Asa ca am organizat un brainstorming cu parerile fiecaruia, ca sa ajungem la o selectie de 650 de carti „relevante" din peste un milion. Cam greu, nu?
Am ajuns la Bookfest, am ridicat standul si asteptam juriul cititor sa ne evalueze alegerile, aruncandu-ne unul altuia replici de genul: „O sa vezi ca business-ul castiga anul asta", „Eu imi pun banii pe IT" sau „Da de unde? Stephenie Meyer si fictiune citeste lumea!" Urma sa aflam in cele cinci zile de targ.
Ne-a placut „prezentarea" Bookfest a celor de la Vodafone si faptul ca a existat in sfarsit o harta a pavilioanelor. In parcticular, acest mic amanunt ne-a sarit in ochi, pentru ca a lipsit anii trecuti. In general, faptul ca organizarea a fost gandita si dincolo de prezentarea si vanzarea de carte, cu concerte si proiectii de film de la TIFF, a fost o gura de aer proaspat. Multa lume a asteptat sfarsitul de saptamana sa-si dea intalnire cu cartea si sa infrunte cele 39 de grade in drumul catre Romexpo. Ne-am bucurat ca a venit lume la Bookfest si multi chiar la standul nostru; printre altele, si datorita header-ului de pe OKIAN.ro, care anunta reduceri de pana la 50%.
Am schimbat pareri, impresii si carti de vizita, am oferit reducerile promise si am observat cu atentie cum isi aleg cititorii nostri titlurile. Pe scurt, ne-a placut la Bookfest. Am plecat cu zambetul pe buze, cu informatia valoroasa ca lumea inca citeste si cu certitudinea ca vom fi prezenti si la anul.
Da, a castigat cartea de business. Cel putin la standul nostru. Asadar, preturi mici plus carti de afaceri egal criza financiara? Ramane sa analizam.
La Bookfest-ul vostru cine a castigat?







